POLÍTICA DE PRIVACITAT

 

De conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679 (en endavant, “RGPD”) i amb allò establert a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (en endavant, “LOPDiDD”), informem a continuació sobre la nostra política en el tractament de dades de caràcter personal que fem dels nostres associats i/o dels seus representants persones físiques.

 

  1. Dades del Responsable del tractament

 

Denominació social:

Associació de Suport, Orientació i Mentoria pro Cambres de Comerç Catalanes (l’Associació)

NIF:

G21945571

Adreça postal:

Barcelona (08036), Avda. Diagonal, 453 Bis, 4ª Planta

Correu electrònic:

dades@somcambra.cat

 

 

  1. Finalitat, legitimació i termini de conservació de les dades

 

2.1. Finalitat

 

La finalitat del tractament de les dades personals dels nostres associats (dades identificatives i un número IBAN per poder domiciliar el pagament de les quotes com associat), i/o dels seus representants persones físiques (dades identificatives), és poder gestionar la condició d’associat i comunicar tot lo relacionat amb els fins de l’Associació.

 

2.2. Legitimació

 

L’Associació està legitimada per al tractament en virtut de la relació contractual formalitzada amb la inscripció de l’associat.

 

En cas que l’Associació tracti les dades personals dels seus associats i/o dels seus representants persones físiques, per a una finalitat diferent de la referida, s’informarà prèviament sobre aquesta finalitat i es facilitarà qualsevol altra informació addicional pertinent segons la legislació aplicable, així com es sol·licitarà, si escau, el consentiment, si aquest és necessari per legitimar el tractament.

 

2.3 Termini de conservació de les dades

 

Les dades personals dels associats i/o dels seus representants persones físiques, es conservaran durant el temps que es conservi la condició d’associat.

 

Així mateix, informem que, al marge dels períodes abans esmentats, es conservaran les dades durant els terminis de prescripció legalment establerts amb la finalitat de complir amb les nostres obligacions legals i gestionar els nostres drets (interposar o defensar, si escau, una reclamació), aplicant també, si escau, el que disposi la normativa de l’Associació relativa als terminis d’arxiu i conservació de documentació.

 

 

  1. Destinataris de les dades: cessionaris i encarregats del tractament

 

Informem que les dades de caràcter personal dels nostres associats i/o dels seus representants persones físiques, no seran comunicades a tercers, excepte obligació legal.

 

Addicionalment, informem que, en determinats supòsits, podem facilitar accés a les dades a empreses terceres (Encarregats del Tractament) proveïdores de serveis a l’Associació.

 

El tractament de dades personals per part d’aquests Encarregats del Tractament, amb els quals s’ha subscrit un contracte d’acord amb l’article 28 del RGPD, pot dur-se a terme tant dins com fora del territori de la Unió Europea. En qualsevol cas, els tractaments realitzats fora de la UE es basen en una decisió d’adequació (país tercer o organització internacional que garanteix un nivell de protecció adequat).

 

 

  1. Drets de la persona interessada

 

Informem que els nostres associats i/o els seus representants persones físiques, tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar-ne la rectificació si són inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals van ser recollides. També tindrà dret a rebre les dades personals que l’afecten i que hagi facilitat a l’Associació, en un format estructurat, d’ús comú i lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable del tractament sense que l’Associació ho impedeixi.

 

Així mateix, en determinades circumstàncies, els associats i/o els seus representants persones físiques, podran: (i) sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades; (ii) oposar-se al tractament d’aquestes

 

Finalment, informem que els nostres associats i/o els seus representants persones físiques, poden exercir els seus drets mitjançant l’enviament d’una sol·licitud a l’Associació a través del correu electrònic dades@somcambra.cat, signada digitalment (DNI electrònic o un altre certificat reconegut), o mitjançant comunicació escrita adreçada a l’adreça indicada anteriorment (Ref. RGPD).

 

El contingut de la sol·licitud haurà d’incloure: el seu nom i cognoms; fotocòpia del document identificatiu, si escau, de la persona que el representi, així com el document o instrument electrònic acreditatiu d’aquesta representació; detall de la petició que es formula; adreça a efectes de notificacions; data i signatura del sol·licitant; i documents acreditatius de la petició, si fos necessari.

 

Si els nostres associats i/o els seus representants persones físiques, consideren que el tractament de les seves dades personals infringeix la normativa aplicable o, simplement, no estan satisfets amb l’exercici dels seus drets, tenen dret a presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.